Read Time:2 Minute, 15 Second

Er zijn veel manieren om je bedrijf en de producten die je verkoopt onder de aandacht van je publiek te brengen. Je maakt online reclame of verstuurt regelmatig een nieuwsbrief. Je klanten vinden het daarnaast leuk om ook iets tastbaars te hebben als promotiemateriaal. En daar komen relatiegeschenken goed van pas.

Promotieartikelen maken blijvend indruk

De constante stroom aan informatie die consumenten voorbij zien komen, maakt dat het voor jou als ondernemer lastig is om op te vallen. Je wilt een blijvende indruk op je (potentiële) klanten maken. Waarbij de klanten als eerste aan jou denken als ze op zoek zijn naar een nieuw meubelstuk of een compleet nieuw interieur.

Nu kun je natuurlijk visitekaartjes laten drukken met daarop de naam van je bedrijf, maar vaak raken deze zoek of verdwijnen ze bij het oudpapier. Kies in plaats daarvan voor een professionele aanpak en laat promotieartikelen door een officiële aanbieder als Promofit bedrukken.

Relatiegeschenken die je eenvoudig weggeeft

Voordat je besluit wat voor soort artikelen je kiest, is het goed om te bepalen wat je doelgroep is en wat je wilt bereiken. Wil je bijvoorbeeld bestaande, zakelijke relaties zoals leveranciers of vaste klanten bedanken voor hun inzet en de binding met je bedrijf? Dan zijn wat duurdere relatiegeschenken geschikt.

Daarmee laat je zien dat je de mensen waardeert. Voor het promoten van je bedrijf, kies je over het algemeen voor promotieartikelen die je eenvoudig weggeeft en die praktisch in gebruik zijn. Je deelt dit soort promotieartikelen uit op een woonbeurs of je geeft ze als attentie bij de aankoop van de meubels in je winkel.

Kies je promotieartikelen met zorg

Een promotieartikel dat deel uitmaakt van het dagelijks leven van de consument zorgt ervoor dat je klant onbewust meerdere keren per dag gewezen op de naam van je bedrijf. Dit leidt tot naamsbekendheid en heeft vaak tot gevolg dat de klant bij je terugkomt.

Als promotieartikelen zijn er veel verschillende items waar je uit kunt kiezen. Je kunt bijvoorbeeld voor seizoensgerelateerde producten gaan. Denk aan bedrukte kerstversiering. Het risico hierbij is natuurlijk dat het relatiegeschenk bij het opruimen in de kast verdwijnt en dus ook uit de gedachten van je klant is. Dat wil je in dit geval voorkomen.

Heb je als doel je klanten te stimuleren om herhaaldelijk bij je winkel binnen te lopen, dan kun je beter kiezen voor promotieartikelen die een vaste plaats in ieder huishouden innemen. Laat bijvoorbeeld pennen bedrukken. Deze zijn in allerlei vormen verkrijgbaar, van eenvoudige, zwartschrijvende balpennen tot milieuvriendelijke balpennen van stro. Maak het promotieartikel goed herkenbaar voor je klant. Geef niet alleen een pen met het logo van je bedrijf erop, maar kies bovendien voor een promotiegeschenk in je bedrijfskleuren.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
hangmat Previous post De Kunst van ontspanning: Hangmatten
warmtepomp Next post Het belang van de juiste warmtepomp leiding