Wat is Nederlandreview.nl?
Nederlandreview.nl is onderdeel van Reviews-International.com. Andere websites die onder deze moeder vallen zijn de Engelse zuster (britainreviews.co.uk) en de Amerikaanse zuster (us-reviews.com). Dit zijn slechts voorbeelden.
Wereldwijd, maar ook in Nederland, is de website in de eerste plaats een platform voor consumenten om goede of slechte ervaringen van leveranciers en bedrijven te delen. Consumenten die een belangrijke keuze moeten maken die langere tijd op hun leven van invloed kunnen zijn, kunnen zich op deze wijze op een onafhankelijke manier oriënteren op wat de beste keuze is. Denk bijvoorbeeld aan issues die betrekking hebben op wonen, energie of interieur? Een verkeerde keuze kan grote gevolgen hebben voor de langere termijn en daarom overwegen mensen hun keuze extra zorgvuldig. Ons platform biedt bedrijven de mogelijkheid om klachten op te lossen, maar zet ook bedrijven in het zonnetje als ze van klanten goede ratings krijgen.
Nederlandreview.nl als reclame voor bedrijven
Een intern goed opgezette klantenservice en CRM, draagt bij aan de klanttevredenheid (en daarmee aan het succes van uw onderneming). Klanten hechten echter steeds minder waarde aan rating die bedrijven zelf communiceren. Als u als organisatie aangeeft dat u een zeer hoge klanttevredenheid heeft, wordt hier weinig waarde aan gehecht. Niemand – ook uw bedrijf niet – maakt immers reclame met issues die u in het verleden minder heeft opgelost. Een goede rating op Nederlandreview.nl doet een belangrijkere duit in het zakje voor de potentiële consument, omdat klanten niet alleen onafhankelijk, maar ook nog eens geheel vrijwillig een review achterlaten over uw organisatie. Als iemand uit zichzelf achter de computer kruipt om uw organisatie een pluim te geven, dan zegt dat in de ogen van de potentiële klant veel meer over uw betrouwbaarheid, goede service, productkwaliteit, of iets anders waarmee u als organisatie het onderscheid vormt op de markt. Er zijn veel voorbeelden te geven van ondernemingen die op deze wijze aantoonbaar succes hebben gehad in het vestigen van een goede naam en in het creëren van veel goodwill.
Nederlandreview.nl als effectieve marketingtool
Behalve dat de website de mogelijkheid geeft om uw klachtenbeleid op een transparante manier vorm te geven, vormt de website ook een uitstekende marketingtool. De feedback die u via deze website ontvangt, is afkomstig van klanten die andere potentiële klanten een signaal af willen geven. Dit vormt de meest effectieve tool om vast te kunnen stellen op welke klantbehoefte de organisatie beter in kan spelen en is vaak veel waardevoller dan een reguliere klanttevredenheidsenquête. De reden? De klant wordt bij enquêtes vaak gevraagd om uw organisatie op een vijfpuntschaal cijfers te geven over allerlei aspecten van uw dienstverlening. Het is goed mogelijk dat uw organisatie minder scoort op een aantal facetten, maar daarmee heeft u nog niet vastgesteld dat een verbetering op dit punt zou leiden tot minder klantverlies of klantwinst. Ergo: U komt er daarmee nog niet achter waarom een klant eventueel bij u weg zou gaan of juist zou blijven; uw organisatie zou aanraden of juist afraden.
Interieur en wonen
In branches waar klanten lange termijnbeslissingen maken, kan het aanmelden voor bedrijven zorgen voor een goede marketingtool en een transparante dienstverlening. Zeker ook bij branches waarin wonen centraal staat. Bijvoorbeeld de keuze voor meubels, parketvloeren, gordijnen, maar ook aan de keuze voor een energieleverancier.